PANELE FOTOWOLTAICZNE: 4 PORADY JAK JE SPRZEDAWAĆ W POLSCE

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z kłód rzucanych pod nogi nadchodzącej rewolucji energetycznej. Kulejący program “Prosument” oraz ustawa będąca jedną wielką niewiadomą nieustannie hamują rozwój energetyki prosumenckiej.
Nie oznacza to jednak, że na polskim rynku OZE nie ma miejsca dla firm z branży PV.
Nawet na najtrudniejszych rynkach można bez problemu przecież odnieść spory sukces.
Wystarczy tylko śmiało patrzeć w przyszłość i dostrzegać możliwości oraz innowacje szybciej niż konkurencja.

  1. Rysowanie schematu instalacji “na kolanie” to już przeszłość

Rozwój nowych technologii sprawia, że handlowiec sprzedający panele fotowoltaiczne nie musi już tracić czasu na żmudne wyliczenia i dobieranie instalacji fotowoltaicznych do potrzeb klienta.  Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu może on skupić się na tym w czym jest najlepszy czyli na prezentacji produktu i zamykaniu sprzedaży. Dobrymi przykładami takich rozwiązań są między innymi EasySolar i Aurora Solar. Pozwalają one na szybkie i łatwe stworzenie projektu instalacji nawet w domu u klienta. Co więcej, polscy inżynierowie z EasySolar udostępnili swoje oprogramowanie również na urządzenia z systemem Android i iOS.

  1. Jeden projekt, jeden pracownik

Obecnie większość firm wykonuje projekty koncepcyjce w wieloosobowych zespołach. Handlowiec kontaktuje się z klientem, projektanci tworzą projekt i analizy finansowe, a graficy dbają o wizualizację danych. Co jeśli jednak proces ten skrócimy tylko do jednej osoby ?
Nie tylko przyspieszy to cały proces, ale również zwiększy naszą skuteczność dzięki lepszej wymianie informacji między klientem a sprzedawcą. Dzięki wspomnianemu oprogramowaniu będziemy mogli zredukować nasz zespół praktycznie tylko do handlowców, a większość prac projektowych i graficznych wykona za nas w ciągu kilku sekund oprogramowanie.

  1.  Technologia źródłem oszczędności

Takie podejście do sprzedaży zwalnia nas również z ponoszenia wielu niepotrzebnych kosztów. Natychmiastowe generowanie ofert u klienta sprawia, że handlowiec już podczas pierwszej wizyty jest w stanie stworzyć projekt instalacji i zaprezentować go klientowi wraz ze spersonalizowaną analizą finansową. Pozwoli to na znaczne ograniczenie wizyt u klientów i skrócenie całego procesu zamykania sprzedaży.

  1. Nie ma Cię w sieci, nie ma Cię wcale

Kolejną ważną rzeczą ignorowaną przez wielu przedsiębiorców jest obecność w sieci. Przeciętny polak spędza w Internecie od 3 do 4 godzin dziennie i to właśnie z niego czerpie większość informacji. Dlatego też pieniądze zaoszczędzone dzięki omówionym wcześniej poradom warto jest przeznaczyć na zwiększenie naszej obecności w sieci. Czasami nawet proste zabiegi takie jak przebudowa strony WWW czy założenie konta na portalu społecznościowym mogą realnie wpłynąć na zainteresowanie naszymi produktami.

Jak widać nawet niewielkie zmiany w podejściu do sprzedaży mogą przynieść nie tylko wyraźne oszczędności ale również zwiększyć skuteczność Twoich handlowców. Dlatego też warto dać szanse nowoczesnym rozwiązaniom, szczególnie że ich przetestowanie praktycznie nic nas przecież nie będzie kosztować.